"Debiel"
"Trap het af jong"
"Kom, trap het af"
"Wat is er, debiel?"
"Trap het af"
"Kom, trap het af"
"Debiel, trap het af"
"Awel ja, trap het af"
"Trap het af"
Letterlijk verslag van ambras.
Mensen zijn toch zo literair aangelegd als ze kwaad zijn.
woensdag 27 februari 2008
zaterdag 16 februari 2008
ooggetuige
's Morgensvroeg.
Ik op fiets.
Naar les.
Slippende banden.
Niet stoppende auto.
Daarvoor andere auto.
Tweede auto nadert snel.
Lawaai.
Een stukje bumper vliegt op.
Raakt mijn been.
Ik rij verder.
Ik barst in lachen uit.
Ik op fiets.
Naar les.
Slippende banden.
Niet stoppende auto.
Daarvoor andere auto.
Tweede auto nadert snel.
Lawaai.
Een stukje bumper vliegt op.
Raakt mijn been.
Ik rij verder.
Ik barst in lachen uit.
donderdag 14 februari 2008
luistervinken
"
Europe is beautifull, it is.
There's so many to see and to do.
This trip is so educational, I love Europe.
"
3 verdwaalde Amerikaanse young female adults op de trein naar Gent-Sint Pieters
Europe is beautifull, it is.
There's so many to see and to do.
This trip is so educational, I love Europe.
"
3 verdwaalde Amerikaanse young female adults op de trein naar Gent-Sint Pieters
maandag 11 februari 2008
donderdag 7 februari 2008
lichtjes
Als de vogeltjes om 03.00 's nachts volledig uit hun dak aan het gaan zijn, moeten we misschien wel eens denken of we niet te veel verlichting gebruiken.
Want is het eigenlijk wel nodig dat heel België verlicht is? Als in Oostenrijk en Zwitserland zelfs besneeuwde bergpaadjes onverlicht zijn, waarom moet dan de autostrade verlicht zijn voor die 2 zatte kloten die van de Carré Willebroek komen?
Maar ja, stel u voor dat we ergens in Vlaanderen de pries uittrekken, het kot zou te klein zijn,
en waarom???
koen
Want is het eigenlijk wel nodig dat heel België verlicht is? Als in Oostenrijk en Zwitserland zelfs besneeuwde bergpaadjes onverlicht zijn, waarom moet dan de autostrade verlicht zijn voor die 2 zatte kloten die van de Carré Willebroek komen?
Maar ja, stel u voor dat we ergens in Vlaanderen de pries uittrekken, het kot zou te klein zijn,
en waarom???
koen
woensdag 6 februari 2008
diploma's
Super Tuesday.
Het is nu eenmaal Amerika, anders zou het geen Super zijn.
Om de kiessystemen in Amerika te doorgronden heb je meer dan 1 blogbericht nodig. Het enige dat je hoort waaien zijn caucussen, primaries, afgevaardigden, en andere changes to America.
Dus wat doen ze op TV? Ze nodigen experts uit, mensen met expertise op het vlak van Amerika. En hóe noemen ze dat?
AMERIKA-KENNERS
Veel belachelijker kan je niet gaan. Dat je psycholoog bent, economist, jurist, dat begrijpt iedereen. Je hebt 5 jaar geleerd, hebt een diploma waarop staat dat je psycholoog, economist, of jurist bent.
Maar Amerika-kenologie, waar ign kan je dat leren?? Het is niet omdat je twee keer op city-trip naar New York bent geweest dat je het systeem kent. Moest je nu nog professor internationaal recht zijn, ik zou nog zeggen.
Met het diploma Amerika zou je in het beste geval Amerika nog kunnen voorstellen als specialiteit van Het Verstand Van Vlaanderen. Maar je in Terzake zo profileren, dat is erover.
koen
Het is nu eenmaal Amerika, anders zou het geen Super zijn.
Om de kiessystemen in Amerika te doorgronden heb je meer dan 1 blogbericht nodig. Het enige dat je hoort waaien zijn caucussen, primaries, afgevaardigden, en andere changes to America.
Dus wat doen ze op TV? Ze nodigen experts uit, mensen met expertise op het vlak van Amerika. En hóe noemen ze dat?
AMERIKA-KENNERS
Veel belachelijker kan je niet gaan. Dat je psycholoog bent, economist, jurist, dat begrijpt iedereen. Je hebt 5 jaar geleerd, hebt een diploma waarop staat dat je psycholoog, economist, of jurist bent.
Maar Amerika-kenologie, waar ign kan je dat leren?? Het is niet omdat je twee keer op city-trip naar New York bent geweest dat je het systeem kent. Moest je nu nog professor internationaal recht zijn, ik zou nog zeggen.
Met het diploma Amerika zou je in het beste geval Amerika nog kunnen voorstellen als specialiteit van Het Verstand Van Vlaanderen. Maar je in Terzake zo profileren, dat is erover.
koen
dinsdag 5 februari 2008
teken
Zaterdag stond in het teken van de jaarlijkse voedselvoorziening van het geslacht Muylaert. Om 05.30 liep de wekker al af, zodat we al voor dag en dauw bezig waren met het versnijden van de lenden van ons jaarlijks koebeest. Platte bille, dikke bille, gepeldjn, filepuur, entrekaut, limmer, elke musculus koeus passeerde het vlijmscherpe lemmet van de vers geslepen messen. Ook aanzienlijke hoeveelheden stoofvlees werden op dekundige wijze versneden tot hapklare brokken. Wegens een negatieve opwarming van de aarde was de temperatuur van het vlees bijna niet te harden, maar echte pajotters laten zich hierdoor niet afschrikken. Biefstukken werden gesneden, rosbiefen werden gesneden, vingers werden gesneden. Het is een waarheid als een koe (ebdem, ebdem), dat waar er messen zijn, er ook menselijk vlees kan gesneden worden. Mits de nodige plekkers werd het bloeden weliswaar niet gestopt, maar het viel toch niet zo op. Nog een geluk dat het FAVV vrijaf had, en vooral dat het niet verwittigd was. Harde biefstuk werd malse biefstuk via een passage langs den tjakker. ''Vee 't gemaule" werd 'gemaule' doorheen een passage van de waarschijnlijk langst levende vleesmolen uit de omstreken. Reeds vooroorlogse koebeesten werden hierdoor vakkundig verkleind tot gemaule, een staaltje van echte klasse en onverzettelijkheid. Ondanks een klein probleempje, zoals een klein tekort aan kruiden, werd reeds rond 18.00 de zowel letterlijke als figuurlijke pries uitgetrokken, en na deze 12uurse beschikken wij nu over een vriezer vol ambachtelijk versneden eerste klasse rundvlees.
Zondag stond in het teken van uitslapen van de zaterdag ll. Nadat ook dit zware karwei achter de rug was, kon ik mij volledig opofferen aan het kijken naar de beeldbuis, een zondagse bezigheid van menig Belgenvolk. Een vroege treinhalte diende zich evenwel aan, wegens de bezigheden in het lieflijke dorpje Gent. Aangezien de lijn Liedekerke-Gent ook via de welberoemde stad passeert waar een klein Amylum-geurtje de dagen wat vrolijker maakt, werd zowel de trein als het station van Olsjt overspoeld met gedrochten. Carnaval is in het land, en het epicentrum bevindt na 80 jaar nog steeds in de Ajoinestad. Een ietwat bejaarde dame voelde zich begrijpelijk ongemakkelijk in het bijzijn van volwassen Pink Panters en mannelijke vrouwen. Niet tegenstaande een representatieve vertegenwoordiging van het Aalsterse carnavalgebeuren, tjoekte mijn locomotief gestaag verder richting de Arteveldestad.
Om 17.00 begon de impro-training van de Lunatics, alwaar gehandicapte juweliers, Mexicanen, tuinkabouters, en andere niet-carnavalfiguren de revue passeerden. Om 19.00 ging het dan richting BIL, waar ik vrijwilligersgewijs al mijn goede krachten inzette om het publiek te voorzien van stemkaarten en pantoffels allerhande. Alsook de puntentelling werd kordaat maar vriendelijk voltooid. Ook hier waren weer heel wat penitentaire verloven, ruziestokende haarlakken en overtuigde marginalen aanwezig. Via een tussenstop langs Julien, u allen bekend, vond mijn hoofdkussen een luisterend oor.
Maandag stond in het teken van het wegdrinken van het eerste semester en het indrinken van de lesvrije week (géén Krokusvakantie!). Alzo werd een kroegentocht ingelegd die ons bracht langs Gentse wegen. Het Geuzenhuis, de Overpoort Bowl, De Sax, 'T Putje en opnieuw de Overpoort Bowl zorgden voor een welgekome versnapering. En zo kwam het dat mijn hoofdkussen opnieuw een luisterend oor vond, op het uur dat zaterdag ll. de wekker hem hiervan onttrok.
Dinsdag staat in het teken van opnieuw een heuse impro-blok. Zo zal nu in een omgekeerde volgorde van zondag de impro/comedy-capaciteiten opnieuw naar een hoger niveau geleid worden. Eerst wordt een cursuslessessie van de BIL voltooid, en daarna zal de Lunatic Comedy Club met een bezoekje vereerd worden. Kwestie van aan twee walletjes te eten.
Woensdag staat .....
Spannend natuurlijk, wat brengt woensdag ons? Een inslaande meteoriet, een nieuw soort schorseneren, een herziening van de waterfactuur?
Lees volgende keer meer van de avonturen van
koen
Zondag stond in het teken van uitslapen van de zaterdag ll. Nadat ook dit zware karwei achter de rug was, kon ik mij volledig opofferen aan het kijken naar de beeldbuis, een zondagse bezigheid van menig Belgenvolk. Een vroege treinhalte diende zich evenwel aan, wegens de bezigheden in het lieflijke dorpje Gent. Aangezien de lijn Liedekerke-Gent ook via de welberoemde stad passeert waar een klein Amylum-geurtje de dagen wat vrolijker maakt, werd zowel de trein als het station van Olsjt overspoeld met gedrochten. Carnaval is in het land, en het epicentrum bevindt na 80 jaar nog steeds in de Ajoinestad. Een ietwat bejaarde dame voelde zich begrijpelijk ongemakkelijk in het bijzijn van volwassen Pink Panters en mannelijke vrouwen. Niet tegenstaande een representatieve vertegenwoordiging van het Aalsterse carnavalgebeuren, tjoekte mijn locomotief gestaag verder richting de Arteveldestad.
Om 17.00 begon de impro-training van de Lunatics, alwaar gehandicapte juweliers, Mexicanen, tuinkabouters, en andere niet-carnavalfiguren de revue passeerden. Om 19.00 ging het dan richting BIL, waar ik vrijwilligersgewijs al mijn goede krachten inzette om het publiek te voorzien van stemkaarten en pantoffels allerhande. Alsook de puntentelling werd kordaat maar vriendelijk voltooid. Ook hier waren weer heel wat penitentaire verloven, ruziestokende haarlakken en overtuigde marginalen aanwezig. Via een tussenstop langs Julien, u allen bekend, vond mijn hoofdkussen een luisterend oor.
Maandag stond in het teken van het wegdrinken van het eerste semester en het indrinken van de lesvrije week (géén Krokusvakantie!). Alzo werd een kroegentocht ingelegd die ons bracht langs Gentse wegen. Het Geuzenhuis, de Overpoort Bowl, De Sax, 'T Putje en opnieuw de Overpoort Bowl zorgden voor een welgekome versnapering. En zo kwam het dat mijn hoofdkussen opnieuw een luisterend oor vond, op het uur dat zaterdag ll. de wekker hem hiervan onttrok.
Dinsdag staat in het teken van opnieuw een heuse impro-blok. Zo zal nu in een omgekeerde volgorde van zondag de impro/comedy-capaciteiten opnieuw naar een hoger niveau geleid worden. Eerst wordt een cursuslessessie van de BIL voltooid, en daarna zal de Lunatic Comedy Club met een bezoekje vereerd worden. Kwestie van aan twee walletjes te eten.
Woensdag staat .....
Spannend natuurlijk, wat brengt woensdag ons? Een inslaande meteoriet, een nieuw soort schorseneren, een herziening van de waterfactuur?
Lees volgende keer meer van de avonturen van
koen
donderdag 31 januari 2008
overzicht
Ik heb even stil gelegen met het neerschrijven van mijn eigen wereld, en daarom nu een klein overzicht van wat ik jullie nog diende mede te delen, sinds de verlaging van de blogfrequentie.
1. De eerste week van de herfstvakantie was gereserveerd voor het zachtjes nederdalen op de Oostenrijkse bergen. Althans, zo was het gepland, en zo is het deels gelopen. Aangezien men blijkbaar in Nederland ski's heeft die minder controleerbaar zijn dan elders, is een Hollandse trut verantwoordelijk voor het veroorzaken van een vermindering van het skiplezier, en dit in het bijzonder voor mijn meegereisde peter. Een gebroken rib, een klaplong, een repatriëring, en meer dan een maand herstel met bijhorende werkonbekwaamheid is zijn deel. Prompt werd het herinvoeren van het wegenvignet weer actueel.
2. De nieuwe jaarwende heeft zich zonder veel toeters en bellen aan mij voltrokken. Aangezien een ijzeren karakter zich van mij had meester gemaakt, en je in een skivakantie toch niet zo veel kan leren als aanvankelijk gedacht, werd een bedstede reeds mijn deel in de vroege avond, aangezien mijn planning voor de dag erop (=leren) duidelijk was.
3. De VRT-nieuwsdienst heeft een volledige hervorming doorgevoerd, waardoor wij nu nog beter zouden moeten geïnformeerd kunnen worden over de aardse actualiteit. Of die grote cijfers op de achtergond en die lichtstrepen er voor iets tussen zitten dat wij onbewust beter geïnformeerd geraken, ik kan het niet zeggen.
4. Betty heeft zich als Femme Fatale onsterfelijk belachelijk gemaakt tijdens de eerste voorronde van de nazistisch geafficheerde Eurosong 2008-wedstrijd. Gelukkig dat Katrina (van the Waves) toch nog enig weerwerk bood en dit 'een prachtig lied vond, met een niet alledaagse act, waardoor het zeker zal opvallen'. Anders was er helemaal geen positieve kritiek op de vernieuwende stijl van ons aller Betty, en dat verdient ze toch ook niet?
5. Er waren ergens tussen het leren door, bij wijze van ontspanning en 'uwe kop eens op andere gedachten zetten' ook nog examens, die me ECTS-puntengewijs 30 studiepunten van de te behalen 60 studiepunten verschaften. Resultaten worden begin maart verwacht, kwestie dat we de examenperiode niet te snel achter ons zouden laten. Met dank aan onze Alma Mater.
6. Ik heb eindelijk ook zo een gedigitaliseerde en geïnformaticaliseerde identiteitskaart. Vreugde is mijn deel nu ik van overal mijn gedigitaliseerde handtekening kan doorsturen, die de Kafkaïaanse toestanden in dit land moet verminderen. Nu enkel nog iemand vinden die zo een pas-lezerken heeft, en een document waarvoor ik zo een digitale handtekening kan gebruiken. Maar verder: Hoera voor de informatisering.
7. Wegens het 5de jaar volgend lesprogramma van mijn broer en het daarbij horende uitwisselingsproject met zogenaamde Franstalige Belgen, werd ons stulpje gedurende 4 dagen overspoeld met Waalse invloed. Even op de tanden bijten en de mopjes over luie Walen, ons welgekende J. Milquet en andere CDh/FDF-partisanen achterwege laten werd ons met zachte maar doeltreffende hand opgelegd. Alles lukte vrij aardig, en eigenlijk zijn die zogenaamde Walen eigenlijk wel nog sociaal en sympathiek, eenmaal ze Nederlands spreken.
8. Een nieuw kalendersemester werd aangevat en daarbij een nieuwe improvisatiecursus. Na een Impro-Funcursus vorig jaar volg ik nu een Impro-Academycursus bij de BIL. Wekelijks zal ik opnieuw elke dinsdag komen te associëren, accepteren en Big Booty-seren. Onze lesgever, teerbemind, is niemand minder dan Geert Willems. Frappante kop, en dito impro-speler, maar te weinig gekend door het Vlaamse publiek.
9. De Grote Prijs Koen Begint is gewonnen door de Print Screen van niemand minder dan Jan-Bart De Muelenaere, die zijn prijs weldra in ontvangst zal mogen nemen. Brouwerij Moortgat zal zich een omzetstijging van jewelste zien passeren. De troostprijs en bijhorende vermelding op deze blog komt op naam van Marc Muylaert, een persoon niet onbekend voor mezelf. De prijzen gingen dus naar mensen die waarschijnlijk ook het grootste aandeel in de 1000 bezoekers hadden. Blijf braaf, en de 2000-prijs komt weldra in zicht.
1. De eerste week van de herfstvakantie was gereserveerd voor het zachtjes nederdalen op de Oostenrijkse bergen. Althans, zo was het gepland, en zo is het deels gelopen. Aangezien men blijkbaar in Nederland ski's heeft die minder controleerbaar zijn dan elders, is een Hollandse trut verantwoordelijk voor het veroorzaken van een vermindering van het skiplezier, en dit in het bijzonder voor mijn meegereisde peter. Een gebroken rib, een klaplong, een repatriëring, en meer dan een maand herstel met bijhorende werkonbekwaamheid is zijn deel. Prompt werd het herinvoeren van het wegenvignet weer actueel.
2. De nieuwe jaarwende heeft zich zonder veel toeters en bellen aan mij voltrokken. Aangezien een ijzeren karakter zich van mij had meester gemaakt, en je in een skivakantie toch niet zo veel kan leren als aanvankelijk gedacht, werd een bedstede reeds mijn deel in de vroege avond, aangezien mijn planning voor de dag erop (=leren) duidelijk was.
3. De VRT-nieuwsdienst heeft een volledige hervorming doorgevoerd, waardoor wij nu nog beter zouden moeten geïnformeerd kunnen worden over de aardse actualiteit. Of die grote cijfers op de achtergond en die lichtstrepen er voor iets tussen zitten dat wij onbewust beter geïnformeerd geraken, ik kan het niet zeggen.
4. Betty heeft zich als Femme Fatale onsterfelijk belachelijk gemaakt tijdens de eerste voorronde van de nazistisch geafficheerde Eurosong 2008-wedstrijd. Gelukkig dat Katrina (van the Waves) toch nog enig weerwerk bood en dit 'een prachtig lied vond, met een niet alledaagse act, waardoor het zeker zal opvallen'. Anders was er helemaal geen positieve kritiek op de vernieuwende stijl van ons aller Betty, en dat verdient ze toch ook niet?
5. Er waren ergens tussen het leren door, bij wijze van ontspanning en 'uwe kop eens op andere gedachten zetten' ook nog examens, die me ECTS-puntengewijs 30 studiepunten van de te behalen 60 studiepunten verschaften. Resultaten worden begin maart verwacht, kwestie dat we de examenperiode niet te snel achter ons zouden laten. Met dank aan onze Alma Mater.
6. Ik heb eindelijk ook zo een gedigitaliseerde en geïnformaticaliseerde identiteitskaart. Vreugde is mijn deel nu ik van overal mijn gedigitaliseerde handtekening kan doorsturen, die de Kafkaïaanse toestanden in dit land moet verminderen. Nu enkel nog iemand vinden die zo een pas-lezerken heeft, en een document waarvoor ik zo een digitale handtekening kan gebruiken. Maar verder: Hoera voor de informatisering.
7. Wegens het 5de jaar volgend lesprogramma van mijn broer en het daarbij horende uitwisselingsproject met zogenaamde Franstalige Belgen, werd ons stulpje gedurende 4 dagen overspoeld met Waalse invloed. Even op de tanden bijten en de mopjes over luie Walen, ons welgekende J. Milquet en andere CDh/FDF-partisanen achterwege laten werd ons met zachte maar doeltreffende hand opgelegd. Alles lukte vrij aardig, en eigenlijk zijn die zogenaamde Walen eigenlijk wel nog sociaal en sympathiek, eenmaal ze Nederlands spreken.
8. Een nieuw kalendersemester werd aangevat en daarbij een nieuwe improvisatiecursus. Na een Impro-Funcursus vorig jaar volg ik nu een Impro-Academycursus bij de BIL. Wekelijks zal ik opnieuw elke dinsdag komen te associëren, accepteren en Big Booty-seren. Onze lesgever, teerbemind, is niemand minder dan Geert Willems. Frappante kop, en dito impro-speler, maar te weinig gekend door het Vlaamse publiek.
9. De Grote Prijs Koen Begint is gewonnen door de Print Screen van niemand minder dan Jan-Bart De Muelenaere, die zijn prijs weldra in ontvangst zal mogen nemen. Brouwerij Moortgat zal zich een omzetstijging van jewelste zien passeren. De troostprijs en bijhorende vermelding op deze blog komt op naam van Marc Muylaert, een persoon niet onbekend voor mezelf. De prijzen gingen dus naar mensen die waarschijnlijk ook het grootste aandeel in de 1000 bezoekers hadden. Blijf braaf, en de 2000-prijs komt weldra in zicht.
Kort, maar bondig. Nu zijn we weer mee na een maand en een half de vier muren van ons kamertje te hebben bekeken en herbekeken en herbekeken en herbekeken.
Koen
schluss da mitt
Het heeft lang genoeg geduurd. Kontent dat het gedaan is. Ik ben er van af.
Dat examens niet ieders vriend zijn is algemeen geweten, en kudde-gevoelig als ik ben is meer dan een maand dingen van buiten leren ook niet echt bevorderlijk voor de ingesteldheid en moraal. Want student zijn is nu eenmaal nutteloze dingen van buiten leren voor één dag.
Elke morgen opstaan met de gedachte dat vandaag=gisteren=morgen=nog een hele maand, leuk is anders. En zeker als je in het midden van de nacht wakker wordt omdat je in je droom statistische testen aan het uitvoeren bent.
Maar kom, we zijn er vanaf, en normaal gezien was het algemeen goed.
Buiten dat de prof van proceskunde niet wou uitleggen wat ik vroeg, en dat examen mij zal terugzien in september, zou normaal gezien de rest van de cursussen papier worden die ik nooit meer zal bekijken.
En vergeet niet: Je kan 10 maand leren en 2 maand vakantie hebben, of 2 maand leren en 10 maand vakantie hebben.
koen
Dat examens niet ieders vriend zijn is algemeen geweten, en kudde-gevoelig als ik ben is meer dan een maand dingen van buiten leren ook niet echt bevorderlijk voor de ingesteldheid en moraal. Want student zijn is nu eenmaal nutteloze dingen van buiten leren voor één dag.
Elke morgen opstaan met de gedachte dat vandaag=gisteren=morgen=nog een hele maand, leuk is anders. En zeker als je in het midden van de nacht wakker wordt omdat je in je droom statistische testen aan het uitvoeren bent.
Maar kom, we zijn er vanaf, en normaal gezien was het algemeen goed.
Buiten dat de prof van proceskunde niet wou uitleggen wat ik vroeg, en dat examen mij zal terugzien in september, zou normaal gezien de rest van de cursussen papier worden die ik nooit meer zal bekijken.
En vergeet niet: Je kan 10 maand leren en 2 maand vakantie hebben, of 2 maand leren en 10 maand vakantie hebben.
koen
maandag 14 januari 2008
verontschuldigd
Ik weet dat ik jullie deze tijd wat verwaarloos, maar weet dat het voor het goede doel is. Ik studeer nu om in de zomervakantie 3 maanden congé te hebben, waardoor ik jullie dan elke dag kan bedienen met levensreflecties.
Brandt nog maar een bougie, en dat mag een dikke zijn.
Koen
Brandt nog maar een bougie, en dat mag een dikke zijn.
Koen
Abonneren op:
Posts (Atom)